Perfil

Foto perfils Jordi Vilaró Berdusan

Doctor en llengua i literatura catalanes i estudis teatrals per la Universitat Autònoma de Barcelona (menció doctor internacional, qualificació final, “cum laude”), postgraduat en Teoria i Crítica del Teatre per la Universitat Autònoma de Barcelona, postgraduat en Edició per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona.

Durant més de sis anys vaig treballar com a professor de llengua, història, cultura i literatura a les universitats de Bristol i Cardiff, al Regne Unit. A Bristol vaig cursar el seminari The Natural and The Real, pertanyent al MA in Performance Research del Department of Drama de la Universitat de Bristol. Com a investigador acadèmic he participat en diversos seminaris de recerca vinculats al món de les arts escèniques, tant a Catalunya com a la Gran Bretanya i França.

Tinc publicats diversos pròlegs, ressenyes i articles acadèmics; a més, he coeditat el llibre col·lectiu Dona i teatre al segle XXI (Editorial Punctum, 2013) i he publicat el llibre L’amabilitat dels desconeguts. Tennessee Williams a Barelona durant el franquisme (Institut del Teatre, 2021).

Vaig ser membre del Grup de Recerca en Arts Escèniques (GRAE) de la Universitat Autònoma de Barcelona, he col·laborat en el Projecte de Recerca de les Arts Escèniques Catalanes (PRAEC) i actualment sóc un dels investigadors acadèmics que participa en la redacció de la Història de les Arts Escèniques Catalanes (HAEC) de l’Institut del Teatre-Diputació de Barcelona i la Xarxa Vives d’Universitats; també formo part de l’equip d’investigadors del Grup d’Estudis de Literatura Catalana Contemporània (GELCC) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des d’un punt de vista professional soc professor de llengua i literatura catalanes d’ESO en una escola de Barcelona i també soc professor de les assignatures Teatre català i La Representació teatral del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la Universitat Oberta de Catalunya. Col·laboro a la revista Teatre Barcelona (secció d’òpera) i al digital cultural Núvol (crítica teatral).

Deixa un comentari