Wind of Change

Progress is impossible without change (George Bernard Shaw)

S’acosta el final de la temporada 2016-2017 i, tot i que el curs acadèmic ja ha acabat fa dies (UOC), pel que fa a les meves tasques tècniques i de gestió a la UPC, encara em queden uns dies fins a cloure definitivament la temporada.

Tanmateix, quan això succeeixi serà diferent dels altres cursos, ja que tancaré tot un cicle per iniciar-ne un altre quasi totalment nou. En efecte, aquest proper mes de setembre finalitzaré un projecte llarg i costós (més de 7 anys i mig de feina): la meva tesi doctoral, que acabaré defensant el dia 18 de setembre a la UAB. El final d’aquest projecte, a més, coincidirà amb un altre gran canvi: deixaré enrere més de 8 anys i mig treballant com a gestor, organitzador i tutor/professor de cursos de llengua al Servei de Llengües i Terminologia de la UPC per iniciar una nova etapa professional. A partir del mes de setembre tornaré plenament al món de l’ensenyament com a responsable de l’àrea de llengua i literatura catalanes de l’ESO d’una escola de l’Eixample. A aquests dos fets –finalització de la tesi i feina nova– cal afegir-hi la meva entrada a l’equip d’investigadors del PRAEC (Projecte de Recerca de les Arts Escèniques Catalanes, impulsat per l’Institut del teatre, la Diputació de Barcelona i la Xarxa Vives d’Universitats), amb l’encàrrec de redacció d’un dels períodes de la història del teatre del nostre país. D’altra banda, és més que probable que col·labori periòdicament –professionalment– en una o dues publicacions escrivint articles relacionats amb el món de les arts escèniques (teatre i òpera). Tot això, a banda de mantenir el meu vincle docent amb la universitat per mitjà de les assignatures que semestralment imparteixo per a la UOC i que seguiré impartint (Literatura catalana del segle XX i La representació teatral). Ras i curt, que a partir de setembre no tindré gaire temps per avorrir-me!

La imprevisibilitat i la incertesa que comporta qualsevol canvi important –per l’abandó de la zona de confort, que em sembla que en diuen ara– genera sempre una tensió inevitable que encara esdevé més gran si la gent que compta amb tu en aquesta nova etapa diposita i demostra una enorme dosi de confiança i entusiasme per incorporar-te en els projectes professionals corresponents. En aquestes circumstàncies, doncs, l’esmentada tensió queda del tot rebaixada o esmorteïda mercès a la gran dosi d’il·lusió que crea aquesta combinació màgica de “canvi” i “confiança”.

Tot plegat, doncs, em farà variar d’alguna manera la meva periodicitat comunicativa: canvi de tempos per la combinació de les noves responsabilitats i la vida privada, etc. En tot cas, estic segur que mantindré el contacte (amb més regularitat o menys) amb totes les persones que em segueixen virtualment a través d’aquest blog i/o twitter perquè creuen que el que escric o comento els pot aportar alguna cosa d’interès.

Una forta abraçada a tothom, desitjo que passeu unes molt bones vacances (jo ho faré amb més intensitat que mai atès tot el que m’espera al setembre!) i, sens dubte, seguirem en contacte!

 

 

Anuncis

2 pensaments sobre “Wind of Change

Deixa un comentari

