Petit taller de teatre català a la universitat de Bristol

Durant la segona part del curs 2007-2008 vaig endegar un projecte pilot a la universitat de Bristol, l’embrió del qual havia de ser una possible nova matèria de cara al curs següent i que hagués rebut el nom de Catalan Through Theatre. Aquesta experiència va consistir en ajuntar dos estudiants de diferents nivells que feien català dins dels seus estudis hispànics i elaborar un petit taller de teatre català contemporani. Hi hagué dubtes a l’inici, ja que cap dels dos estudiants tenia res a veure amb el món del teatre ni n’havien fet mai abans. Finalment varen acceptar de tirar endavant el projecte.

Després d’analitzar el text que els vaig proposar –La sang, de Sergi Belbel-, vam fer una pluja d’idees sobre què havíem/podíem representar i entre tots vàrem escollir una de les cinc escenes de l’obra. Vam escollir l’escena tercera i el resultat el podeu veure en aquest breu vídeo que he adjuntat a la part dreta del bloc. La representació dura només quatre minuts, però el treball per arribar fins aquí va ser intens. La satisfacció a totes bandes fou total. Ells van quedar molt satisfets (a banda que varen millorar el seu nivell de català, objectiu principal de l’activitat al capdavall), jo també vaig quedar molt content i les persones que van presenciar l’activitat (la cap de l’àrea de català i el coordinador d’estudis hispànics) els va agradar prou com per demanar-me la continuïtat del projecte i esperonar-me a ser encara més ambiciós de cara al proper curs. El programa i la universitat quedaven a l’expectativa del que pogués sortir de futures experiències semblants.

Us adjunto unes imatges dels dos “actors” (David Williams i Gabrielle Wood) i d’un servidor durant els darrers assajos. Un petit vídeo de l’experiència el podeu trobar a la pestanya superior del bloc, on diu Taller de teatre.

Anuncis

2 pensaments sobre “Petit taller de teatre català a la universitat de Bristol

  1. >Ei, quina idea més bona Jordi! Espero que la universitat vulgui tirar endavant el mòdul i s’hi apuntin molt alumnes. Contra la grisalla britànica, imaginació.

  2. >Gràcies, Sadurní! La veritat és que el fet de tenir pocs alumnes a Bristol em facilita fer una activitat d’aquesta mena. Per tant, prefereixo seguir mantenint-me en un pla més íntim, teatralment parlant, que no pas dirigir un muntatge “txekhovià” amb molta gent damunt de l’escena i on la millora del nivell de llengua de cada estudiant seria força més difícil de controlar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s